Unul din doi români nu simte mândrie naţională în acest moment, iar nouă din zece români percep pe cei din jurul lor ca având o stare generală de iritare şi oboseală, conform unui studiu realizat de o companie de cercetare de piaţă. Potrivit aceluiaşi studiu, citat de News.ro, aproape jumătate dintre români consideră că ceea ce cumpără în prezent reprezintă strictul necesar pentru a-şi asigura traiul.
Cel mai recent studiu a analizat starea actuală a românilor, aspectele importante ale momentului, precum şi evoluţia acestora în timp, comparativ cu studiul similar din aceeaşi perioadă a anului 2022. Astfel, potrivit studiului, 87% dintre români consideră că cei din jurul lor sunt mai nervoşi şi obosiţi ca oricând, însă jumătate dintre români au sentimente predominant pozitive în această perioadă.
Dintre aceştia, 27% se declară optimişti şi cu energie, iar 23% spun că se simt relaxaţi şi privesc cu calm ceea ce se întâmplă în jur, ambele atitudini fiind mai des întâlnite în rândul seniorilor (+60 ani). Pe de altă parte, 32% dintre români admit că se enervează uşor şi simt frecvent furie, un fenomen mai accentuat în rândul persoanelor din Generaţia Y (29-44 ani), unde procentul ajunge la 38%.
De asemenea, 18% se simt adesea plictisiţi sau obosiţi în viaţa de zi cu zi. Cele mai mari surse de satisfacţie în viaţa de zi cu zi a românilor provin din relaţiile interpersonale: 92% declară că sunt mulţumiţi de relaţiile cu familia şi prietenii, 79% de nivelul lor de dezvoltare personală şi 76% de relaţiile sentimentale.
Totuşi, persoanele cu venituri sub 3.000 de lei raportează un nivel mai scăzut de satisfacţie în viaţa de cuplu (63%).Aceste tipuri de studii oferă o înţelegere clară a modului în care atitudinile consumatorilor şi comportamentele de consum s-au schimbat, precum şi a modului în care utilizarea diferitelor categorii de produse s-a ajustat, permiţând brandurilor să îşi adapteze strategiile şi să răspundă mai bine nevoilor actuale ale consumatorilor.