• 23.10.2025
  • Ultima actualizare 23.10.2025 10:48
  • România

Studiu: 72% dintre români preferă carnea de porc românească, dar puțini știu cum să o recunoască în magazine

Studiu: 72% dintre români preferă carnea de porc românească, dar puțini știu cum să o recunoască în magazine
  • 39% o consideră „parte din tradiția românească”,
  • 29% spun că „este carnea cu care au crescut”,
  • iar 45% o apreciază pentru versatilitatea în gătit.

Totuși, identificarea corectă a originii produsului rămâne o provocare pentru consumatori.
Mulți români consideră că mențiunea „produs în România” garantează proveniența locală, deși, în realitate, carnea poate fi importată și doar procesată pe teritoriul țării.

„Românii vor să aleagă produse locale, dar au nevoie de mai multă transparență și educație alimentară. Originea contează pentru consumator, însă informațiile trebuie să fie clare și accesibile la raft”,
a declarat Adrian Balaban, președintele APCPR.

România se numără printre cele mai mari piețe de consum de carne de porc din Uniunea Europeană, cu o medie de 37 de kilograme pe locuitor anual.
Sectorul include peste 200 de ferme comerciale și 80 de abatoare, care asigură locuri de muncă pentru peste 20.000 de persoane, conform datelor asociației.

Cercetarea a fost realizată de agenția Izi Data în prima jumătate a anului 2025, pe un eșantion reprezentativ de 1.000 de persoane din mediul urban și rural.

Sursa: Mediafax

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *